5 стъпки за подобряване на взаимоотношенията с клиентите и защо си струва да внедрите CRM софтуер
Взаимоотношенията с клиентите са жизнената сила на всеки бизнес и предоставянето на по-добро обслужване е най-основният метод за укрепването им. Когато отидете на ресторант, искате да бъдете посрещнати и да се отнасят с вас подобаващо, не отивате само заради храната. Когато правите бизнес с компания, същото е валидно и за служителите на тази компания. Ако искате да укрепите връзката си с клиентите, трябва да се концентрирате върху техните усещания - не само върху продуктите и услугите, които предлагате, но и върху това как се отнасяте към хората, с които работите.
Обслужването на клиенти е един от най-важните компоненти на управлението на бизнес, но да се уверите, че клиентите ви са добре обгрижени и доволни, може да бъде предизвикателство. Докато различни фактори могат да повлияят на опита на клиента, има няколко прости неща, които можете да направите, за да подобрите качеството на контактите си с тях. Част от тези действия са малки корекции, като например да бъдете любезни и отзивчиви, когато клиентът закъснява, но също така включва и по-значителни промени, за да обслужвате по-добре вашите потребители. Тази статия ще ви покаже пет различни техники за подобряване на обслужването на клиентите си.
Запознайте се със реалните си клиенти
Когато обмисляте методи за подобряване на обслужването на клиентите, първата стъпка е да проучите качеството на вашите съществуващи взаимодействия с тях. Най-добрият начин да започнете е санализ на взаимоотношенията ви с клиенти, които имат най-много опит с вашата компания. Помислете за характеристиките, които ги карат да се чувстват обгрижени и ценени, и използвайте тази информация, за да подобрите качеството на взаимодействието си с новите, а и с потенциалните такива.
Подобрете уменията си за слушане
Изслушването е едно от най-важните неща, които можете да направите, за да подобрите връзката си с потребителите. Лесно е да се увлечете в това какво трябва да се направи, какви са следващите стъпки и други неща, които не са от полза за вашите клиенти като собственик на бизнес. Прекарайте известно време в изслушване на клиентите си, вместо да се опитвате да разберете нещата сами.
Осигурете правилното съдържание в точното време
Наличието на подходящо съдържание за вашите клиенти в точния момент е един от най-добрите методи за предоставяне на помощта, която очакват. Това може да помогне на потребителя, докато напредва в процеса на решение за покупка. Като предоставите съобразени, подходящи материали и информация, ще можете да отговорите на специфичните нужди и притеснения на потенциалния клиент или реалния такъв. Всичко това води до по-добро клиентско изживяване. Това е само едно от предложенията, които ще ви помогнат да развиете по-здрави дългосрочни връзки с клиентите си. Има широк набор от методи и действия, които можете да използвате, за да изградите взаимоотношения с клиенти и да предоставите наистина персонализирано обслужване.
Развийте персонализирани продажби
Съвместните продажби са една концепция, която бързо набира сила в света на продажбите. При този модел купувачът е поканен да участва активно в процеса на продажба.
Можете да вдъхнете доверие и да гарантирате, че клиентите ви са доволни от услугата, която предоставяте, като им позволите да работят ръка за ръка с вашите търговци за изграждане на персонализирани решения.
Благодарете на клиентите си и ги помолете за обратна връзка
Когато става въпрос за бизнес, вашите клиенти не са само черешката на тортата, но и вашата цел да съществувате. Благодарете им, че ви повериха компанията си. Когато им благодарите, бъдете честни и мили. Когато използвате писмена комуникация в знак на благодарност, дръжте се професионално, а не сладникаво. В долната част на фактурата просто „Благодарим ви, че избрахте да работите с нас“ може да е достатъчно. Можете да създадете и използвате проучване за удовлетвореността на клиентите, когато даден проект е готов, или просто да помолите вашите потребители за техните коментари по време на чат или имейл. Дори истината да боли, разберете какво им харесва и какво не. Ще можете да се подобрите, за да можете да направите следващото изживяване и взаимоотношенията с клиента още по-добри, след като разберете кое работи и кое не.
Последни разсъждения
Поддържането на трайни взаимоотношения с потребителите е един от най-трудните проблеми, пред които са изправени малките предприятия. Влагането на пари във вашите взаимоотношения ще донесе дивиденти в бъдеще. По-вероятно е клиентите да се върнат и да говорят на останалите за вас и вашите продукти, ако обърнете внимание на малките детайли, които ги карат да се чувстват ценени.