5 спестяващи време CRM хакове, за които всеки мениджър продажби трябва да знае

3 min
5 спестяващи време CRM хакове, за които всеки мениджър продажби трябва да знае

Ако има нещо общо за повечето мениджъри по продажбите, това е предизвикателството да управляват времето си и това на служителите си. С десетки ежедневни задачи и все по-малко време на ден, често остава то не стига, за да се съсредоточите върху най-важните елементи от вашата работа - увеличаване на потенциалните клиенти и изграждане на взаимоотношения с настоящи клиенти.

Красотата на CRM системата е, че е проектирана да направи управлението на търговския екип лесно и ефективно. Вместо да се налага да ровите във файлове и ръчно да актуализирате електронни таблици, всички данни за продажбите, от които се нуждаете, могат да бъдат намерени лесно и да се достъпят с едно щракване на мишката.

Но една подходяща CRM система може да направи много повече от просто да автоматизира ръчните задачи. Петте съвета по-долу ще ви помогнат да отключите допълнителни ползи за пестене на време и ще ви позволят да се съсредоточите върху постигането на резултати, а не върху управлението на ежедневната си работа.

Проследяване на ефективността

Не би ли било чудесно, ако можете да видите моментна снимка на представянето на вашия екип и да обмислите възможностите за подобрение, вместо да губите време в ръчно проследяване на данни? Това е чудесното на нашия CRM. Можете лесно да проследявате дейностите на търговския си екип по всяко време. Разберете точния брой имейли, обаждания и срещи, които вашият екип планира, и използвайте тези показатели за анализ и оптимизиране на процесите.

Измерване на приходите

Поддържането на вашия екип в "бойна готовност" е критична част от вашите отговорности като мениджър продажби. До какъв напредък води всяка една дейност? Можете да използвате CRM системата, за да следите всичко - от транзакции до отворени възможности за приходи и др. След това можете да използвате тази информация, за да се заемете с вашите представители и да им помогнете да подобрят представянето си.

Създаване на персонализирани отчети

Вие не сте единственият, който трябва да види напредъка, който постигат търговските ви представители. Вашият екип може да получи значителна мотивация като разбере паричната стойност на тяхната упорита работа. CRM системата може да ви спести време, като събере необходимите данни и ги компилира в удобни за потребителя, лесни за разбиране отчети, които могат да доведат до продължителен успех.

Управление на потенциалните клиенти

Проследяването подобрява представянето на търговските представители и гарантира, че всички потенциални клиенти ще получат грижата, от която се нуждаят, за да подобрят шансовете си за трансформация. То също така гарантира, че работата е разпределена по справедлив начин между всички членове на екипа. Наличието на CRM може да даде представа за натовареността на всеки представител и да направи супер лесно автоматично разпределение на потенциални клиенти. Можете също да използвате филтри, за да разделите потенциални клиенти по определени критерии, така че да бъдат насочени към представителя, който е най-квалифициран да работи с този тип потенциални клиенти. Например, можете да филтрирате по индустрия, ниша, размер на компанията и много други фактори,които имате предвид при таргетирането на клиентите си.

Разпределение на задачите

Успешните мениджъри по продажбите са отлични в делегирането на работа на правилните хора. Опитвайки се да се справите с твърде много работа сами, ви оставя по-малко време за управление на вашите представители и работа с клиенти. CRM системата ви позволява да създадете списък със задачи и да ги разпределите между себе си и вашите колеги. Чрез оптимизиране на начина, по който се възлага и изпълнява работата, може да се изразходва повече време за неща като активиране на потенциални клиенти и сключване на повече нови сделки.

Заключение

CRM системата прави много повече от това просто да ви помогне да организирате контактите си. С горните съвети можете да отделяте по-малко време за ръчни задачи и повече време за развитие на екипа си и растеж на бизнеса.