7 CRM статистики, които ще помогнат на повече клиенти да вземат информирано решение
Със сигурност е добре да споменем в началото, че добрата CRM система може фундаментално да предефинира успеха в една компания. Този софтуер повишава ефективността, спестява пари, пести време, подобрява взаимоотношенията с вашите клиенти и прави живота на служителите по-лесен.
Но как точно прави всички тези неща?
Даването на неясни и различни обещания (като тези по-горе) може да обезсърчи до известна степен потенциалните потребители и клиенти. Нека вмъкна нещо, преди да продължа. Вече можете да тествате функционалността на софтуера Composity безплатно за 14 дни, да видите какви възможности предлагаме и как можем да помогнем на вашия бизнес да расте.
За да накараме клиентите да решат да направят покупка, трябва да спечелим доверието им, да се покажем и да им помогнем в развитието им.
Ето някои статистически причини, поради които трябва да се доверите на CRM система в ежедневните си бизнес начинания.
Възвръщаемост на инвестициите (ROI)
Ще започнем с може би най-важния аспект – възвръщаемостта на инвестициите, която един бизнес трябва да получи.
Това много помага за вземането на информирано решение, когато става въпрос за покупка – каквато и да е тя.
Според проучване на Nucleus Research отпреди няколко години CRM софтуерът печели на бизнеса 8,8 долара за всеки похарчен долар. Това е увеличение в сравнение с предишното им проучване, при което компаниите печелят по 5,6 долара за всеки похарчен долар.
Това увеличение показва, че CRM са важен аспект на всеки бизнес и със сигурност помагат за неговото развитие.
А защо стойностите продължават да се увеличават? Защото софтуерът продължава да се надгражда, с акцент върху по-широки интеграции и по-интелигентни инструменти. Така се развива целият пазар, което е добро сравнение за крайните потребители.
Ръст на продажбите
Внедряването на CRM софтуер може да увеличи продажбите с повече от 29 процента, според доклад на Salesforce от 2017 г. Освен това може да увеличи производителността с повече от 34 процента.
Това въздействие зависи от комбинирането на CRM софтуер с предимства като маркетинг и автоматизация на продажбите. Да не говорим за големия брой интеграции, като управление на акаунти и социални медии.
По-добро разбиране на клиентите
Сигурни сме, че се чудите какво точно се случва в главите на вашите клиенти? Според проучване на Software Advice 74% от анкетираните потребители цитират своя CRM софтуер, за да подобрят разбирането на клиентските данни.
В същия доклад се отбелязва, че софтуерната интеграция е най-голямата пречка, но положителните резултати по отношение на ефективността на служителите и разбирането на клиентите далеч надхвърлят първоначалните предизвикателства.
Голям пазарен дял за софтуер
CRM софтуерът има най-голям пазарен дял в сравнение с други технологични решения в световен мащаб. Преди четири години изследователската фирма Gartner обяви, че CRM превъзхожда всякакъв друг вид софтуер.
„По-добрият изглед също така позволява по-добър начин за прилагане на изкуствен интелект, за да направи потребителите на CRM по-ефективни“, каза Джулиан Поултър от Gartner.
Някои оценки сочат, че CRM системите са пазар от над 80 милиарда долара до 2025 г. И това до голяма степен се дължи на факта, че компаниите продължават да купуват такова технологично решение.
Това не е област, която бихте искали да пропуснете в развитието на вашия бизнес.
Помощ за служителите
Един от най-важните аспекти на интегрирането на CRM във вашия бизнес е колко улеснява работата на служителите.
Според доклад на Scribe 85 процента от МСП вярват, че способността на CRM софтуера да централизира информацията за клиентите е важна. 77 процента от анкетираните смятат, че CRM е полезен за споделяне на информация между отделите, докато повече от половината от анкетираните намират софтуера за полезен за отчитане на резултатите от продажби и маркетинг в компанията.
Огромна помощ за бизнеса
Добрият CRM софтуер ще бъде цялостен инструмент за подобряване на много аспекти на вашия бизнес.
Според същия доклад на Scribe, споменат по-горе, компаниите установяват, че разчитат в голяма степен на такъв софтуер в четири основни области - управление на контакти, поддръжка на потенциални клиенти, имейл маркетинг и прогнозиране на продажбите.
В по-малка степен това също помага при обслужването на клиенти, управлението на информацията и проследяването на продажбите.
Задържане на клиенти
Ако все още се нуждаете от солидно доказателство, че CRM помага за задържане на клиенти, ето едно. Според проучване на Capterra сред 500 фирми, 47 процента от потребителите на CRM софтуер казват, че тяхната система има значително влияние както върху задържането на клиенти, така и върху удовлетвореността на клиентите. Според доклада тези две области са най-засегнати от въвеждането на CRM от съответния бизнес.
Финални думи
Факт е, че през последните няколко години SaaS стават все по-важни за различни бизнеси – независимо дали говорим за малки, средни или големи предприятия.