Кои са най-големите технологични проблеми, пред които са изправени малките предприятия и как могат да бъдат решени?
Кои са най-големите технологични проблеми, пред които са изправени малките предприятия и как могат да бъдат решени?
Целта на всеки бизнес – малък, среден или голям – е да продава повече и да увеличава печалбата си. Ако не се опитва да увеличи печалбата си, това означава, че нещо не е наред. Големите компании разполагат с финансови ресурси и хора на разположение за всичко – имат служители със специализирано образование, познания и опит, работещи в съответните отдели и екипи. Малките и средните предприятия (МСП) не разполагат с всичко това. В малките компании ролите на собственик, мениджър, продавач, маркетинг експерт често се изпълняват от едно и също лице, а счетоводството се управлява от външна компания.
МСП се опитват да оптимизират разходите си с всички възможни средства, за да ограничат източването на ресурси в „грешни“ или „ненужни“ посоки. Но това пренебрежително отношение към някои наистина важни неща често се оказва погрешно или дори фатално.
Ето някои неща, на които малкият и среден бизнес трябва да обърне повече внимание, ако целта му не е само да оцелее, но и да реализира печалба.
Онлайн присъствие
В съвременния свят на високите технологии дори малките деца имат таблети, а всички ние имаме смартфони и използваме „нормалните“ телефони все по-рядко. Ето защо е странно, че има компании без уебсайтове. Малки компании в този случай (не сме срещали голяма компания, която да няма корпоративен уебсайт).
Често собствениците на малък бизнес смятат, че уебсайтът на компанията е скъп „лукс“, който не могат да си позволят и няма да могат да осигурят поддръжката му. Е, имаме новини за тези компании! Преди години беше скъпо и трудно изпълнимо. Днес уебсайтът може да бъде изграден много бързо и евтино, а поддръжката и администрирането са лесни за всеки, който има компютър и достъп до Интернет.
Разбира се, тук не бива да забравяме и решаващите елементи – оптимизацията на сайта, онлайн маркетинга, маркетинга в социалните медии.
Говорейки за социалните медии – те са още един канал, който не се използва (до максималния си потенциал) от малкия бизнес. Вярно е, че те също изискват ресурси – време, пари, персонал, но Вие знаете, че клиентите Ви са точно там, нали?
Технологични ресурси
Ще опровергаем още един мит. Много собственици на малък бизнес смятат, че трябва да плащат много за софтуер, който може да се използва в тяхната работа. Същото за хардуера, необходим за поддръжка на всички необходими софтуерни продукти и тяхната безпроблемна работа! Всъщност те не са далеч от истината - софтуерните продукти и мощният хардуер струват много.
Но днес сме в ерата на феномена Облачен софтуерен продукт. Облачните решения за съхранение и обработка на данни са евтини, мобилни и лесни за използване. Не се нуждаете от конкретна системна поддръжка. Всичко, от което се нуждаете, е компютър, таблет или дори мобилен телефон с достъп до интернет, за да получите достъп до един от Вашите документи, съхранявани във Вашето онлайн пространство!
Клиенти
Обща характеристика на малките предприятия е, че те нямат на разположение големи маркетингови бюджети, които биха им позволили да се конкурират с големите компании. Рекламите им не могат да бъдат скъпи и те не могат да си позволят маркетинг консултанти с високи заплати.
Но това, върху което могат да се концентрират, без да се налага да инвестират големи финансови ресурси, са клиентите. Клиентите са работодателите на всеки предприемач и служителите му и затова изискват специално внимание. Те трябва да бъдат привлечени и обслужвани по правилния начин.
Един от „триковете“, които са достъпни за малкия бизнес, е CRM системата – всяка инвестиция в нея е задължителна и ще се изплати.
Проследяване на финансите
Може да не знаете много за финансите, може да разчитате на Вашия счетоводител и да нямате много време да се занимавате и с това“, но трябва да се съгласите, че финансовото състояние на всяка компания е от ключово значение.
Ако сте собственик на малък бизнес – отделете известно време и усилия за проследяване на финансите на компанията си. Контролирането и познаването на приходите и разходите на компанията е още по-важно във Вашия случай.
Препоръчваме Ви да проучите различните опции за счетоводен и финансов софтуер, които се предлагат на пазара и предлагат множество начини за проследяване на паричните потоци и наличността по всяко време!
Това, че сте собственик на малък бизнес, не трябва да Ви притеснява. Напротив, трябва да Ви мотивира. Бъдете нащрек, бъдете креативни, бъдете изобретателни – в днешно време на пазара има изобилие от решения за оптимизиране на процесите на Вашата компания. Не ги пренебрегвайте!