Как да правим повече продажби в нашия бизнес с помощта на интернет! (Част 2)

Veronika Krasteva
5 min
Как да правим повече продажби в нашия бизнес с помощта на интернет! (Част 2)

В днешно време вашите продукти и услуги не са единствените ви важни активи. В новия дигитален свят трябва да помислите за цялостното клиентско изживяване, което включва автоматизиране на процеса на покупка от страна на клиента.

Цикълът на закупуване на продукт често отнема много време и някои ненужни стъпки. Това може да откаже дори най-лоялните клиенти. Има определени неща, които можете да автоматизирате или промените, за да стимулирате повече ангажираност и със сигурност повече продажби.

Изградете портал за самообслужване на клиенти

Според моя опит, без значение дали предлагате продукти или услуги, въвеждането на портал за самообслужване може да се превърне в повратна точка във вашия бизнес. Това е чудесен начин една организация да предостави на клиентите си силно персонализирани и интерактивни услуги.

Порталът за самообслужване е частен уебсайт, който позволява на всеки от вашите клиенти да има собствено сигурно пространство, където може да извършва транзакции, да има достъп до информация, да има достъп до информация, специфична за акаунта, като фактури, поръчки, данни за фактуриране и т.н. С набор от опции за самообслужване вие ще повишите удовлетвореността на клиентите, както и ще изградите дългосрочни взаимоотношения с тях.

Внедряването на уеб портал за самообслужване е от полза за вашите клиенти по различни начини. А доволните клиенти са от полза за вашата организация.

  • Клиентите могат да правят нови поръчки, да преглеждат предишни поръчки, да проверяват състоянието на поръчката и да актуализират информацията в профила.
  • Клиентите имат силно персонализирани оферти за продажба въз основа на тяхната предишна дейност, история на покупките, предпочитания и т.н.
  • Предлагане на клиентите на по-бърз начин за получаване на техните отговори и инструмент за изпращане на билети за поддръжка.

Най-важните предимства на портала за самообслужване за вас и вашата компания са:

  • Редуциране на оперативните разходи - значително се намалява времето, необходимо на служител за обработка на билети и въпроси за поддръжка.
  • Ръст на продажбите - предоставя на клиентите персонализирани продукти или оферти и улеснява клиента да автоматизира повторни поръчки
  • Събиране на данни – едно от най-големите предимства на порталите за самообслужване е възможността за директно събиране и допълнителен анализ на клиентска информация.

Правилният портал за клиенти ви позволява да отговаряте на нуждите на клиентите, като ви позволява да взаимодействате с тях, да събирате ценна информация относно дейностите на потребителите, покупките и да предприемате действия за осигуряване на навременна поддръжка на клиенти. Това е страхотен инструмент да накарате клиентите да харчат повече пари за вашата компания - да купят по-скъп модел от същия тип продукт, да добавят функции/гаранции за закупуване на продукт или да надстроят поръчаните услуги.

CRM анализ

Има много начини за събиране на данни. Много компании се основават на много добри данни за клиентите и дори не го осъзнават. Сложната част е да анализирате всички тези данни и да ги използвате допълнително за вземане на решения, базирани на данни.

Използвайки централна платформа за събиране и обработка на всички данни, както и инструмент за идентифициране на възможности за повишаване на ефективността, свързване с клиенти и генериране на нови потенциални клиенти, CRM решението (управление на взаимоотношенията с клиенти) може да направи всички тези процеси безпроблемни за вас.

Чрез интегрирането на CRM решение една компания може да предвиди и анализира поведението на клиентите, да идентифицира тенденциите, да подобри обслужването на клиентите и да идентифицира предпочитанията на целевите пазари. С данни, събрани и анализирани от множество източници, CRM анализите ги представят така, че да могат да се вземат по-бързо и по-добри бизнес решения.

Използването на много данни и CRM анализи за превръщане на събраните данни за клиенти в полезна информация може да бъде от полза за вашия бизнес по различни начини. Ако сте готови наистина да опознаете своите перспективи и клиенти, време е да опитате Composity CRM. Регистрирайте се днес и опитайте безплатно 14 дни!

Сегментиране на клиентите

С правилния CRM софтуер можете да разделите клиентите на значими и измерими групи, които споделят сходни характеристики. Можете да ги разделите по клиентска дейност (продажби, промоции, поддръжка на клиенти, посещения на уебсайтове и т.н.), демографски данни (държава, език, длъжност и т.н.) или психографски данни (интереси, мнения и т.н.). Сегментирането на вашите клиенти ви позволява да развиете по-задълбочено разбиране за тях и да откриете техните нужди. Можете да приспособите кампании, оферти, цели продукти и услуги към конкретни групи и да комуникирате по-ефективни послания.

Една компания може да използва сегментирането на клиентите, за да:

  • Таргетира маркетингови кампании
  • Насочени имейл кампании
  • Персонализирате продукт/услуга, за да отговарят на точните нужди на целевите клиенти
  • Оптимизирате ценообразуването на продукта

Прогнозирате продажбите

Прогнозирането на продажбите може да се превърне в едно от вашите най-добре скрити предимства. То ви предоставя прогнози за показатели като колко клиенти действително ще купят отново и прозрения за това какви приходи могат да бъдат постигнати.

Прогнозирането на продажбите не е точна наука, но може да бъде полезно в няколко области:

  • Поглед над представянето на ниво екип по продажбите, ако е над или под прогнозата.
  • Поставяне на по-точни цели и цели за продажби.
  • Прогнозиране на приходите, които можете да генерирате за даден период от време.
  • Сценарии какво-ако - каква е вероятността клиент, закупил един продукт, да купи друг

Използването на Прогнози за продажбите е много полезен метод за преглед на вашия бизнес - къде е вашата компания сега и накъде върви в бъдеще.

Много собственици на фирми вярват, че интегрирането на CRM софтуер с техните съществуващи системи или нова е голямо предизвикателство. Не всички системи наистина работят една с друга, но с напредването на облачните технологии и новата ера на софтуера това вече не е проблем.



Допълнителни ресурси

Има хиляди статии за продажби - техники, стратегии, най-добри практики и т.н. Някои са съкровища за всички времена, други са просто още едно промоционално съдържание. Някои от любимите ни са:

Как да съберете 100 000 имейла за една седмица (включва успешни шаблони, код, всичко, от което се нуждаете)

Вечни маркетингови съвети от любимата книга на бащата на рекламата

3 доказани начина, по които една CRM система може да увеличи продажбите ви

12 беседи на TED, които всеки търговец трябва да гледа … повече от веднъж

SaaS маркетингов план: 5 начина да накарате приложението си да се продава само

Най-доброто Ръководство за имейл маркетинг през жизнения цикъл