Успешните мениджъри използват CRM система, останалите не.
"Има само един шеф – клиентът.
И той може да уволни всеки в компанията от председателя надолу,
просто като харчи парите си някъде другаде."
Сам Уолтън
Системите за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) стават все по-широко използвани и полезни за бизнеса, въпреки че някои мениджъри все още разчитат на архаични методи като водене на бележки в тетрадки и събиране на визитни картички. Но хората, които искат да бъдат успешни мениджъри, не се заблуждават, че това би се случило без внедряването на CRM система.
За да обясним по-ясно какво е CRM система, ще започнем с това какво не е тя.
И така, какво не е CRM?
Много често някои произволни бази данни се бъркат с CRM системи. Но не всеки списък, свързан с клиента, е такава система.
CRM системата не е:
- база данни с информация за клиенти;
- средство за проследяване на доставчиците;
- архив на комуникацията с клиентите;
- средство за постигане на автоматично увеличение на продажбите на компанията;
- начин за постигане на автоматично повишаване на ефективността на вашия маркетинг екип.
CRM системата не е панацея, която би помогнала на вашия бизнес без никакви усилия от ваша страна. Напротив, работата, която трябва да се свърши, за да успеете, няма да изчезне просто така.
Какво е CRM система?
Време е да представим същността на CRM системата.
Това е система за управление на взаимоотношенията между компанията и нейните настоящи и потенциални клиенти. Използва се за организиране, автоматизиране и синхронизиране на продажби, маркетинг, обслужване на клиенти и техническа поддръжка.
CRM системата е:
- база данни с клиенти, партньори, пазари и продукти – това е най-ценната информация за всяка компания; данните се събират тук и могат да бъдат сортирани по определени критерии;
- средство за управление на търговските процеси – дава възможност да се определи какво се прави в отдел маркетинг и отдел продажби, кой е най-подходящ за различните функции и задачи, какви документи да се използват; дава възможност за настройка на показатели за ефективност за всеки процес и всеки член на екипа, които след това могат да се използват за измерване;
- средство за ефективно провеждане на маркетингови кампании – имейл маркетинг, изпращане на бюлетини и известия, управление на събития, провеждане на онлайн маркетингови проучвания;
- средство за управление на фирмените продажби - формуляри за оферти, продуктови каталози, които включват продуктови спецификации, обобщение на правилата и целите на продавачите, проследяване на цялата писмена комуникация с клиента (запитване, оферта, преговори, продажба);
- начин за проследяване на ефективността на маркетинга и продажбите – по-лесно проследяване на маркетинговите кампании, резултатите от тях и откриване на потенциални клиенти; анализ на работата на доставчиците;
Защо трябва да използвате CRM система във вашия бизнес?
Вижте началото на този текст! Клиентът е шефът на всички служители. Клиентът е най-важният. Затова трябва да го познаваме и разбираме. Трябва да му продадем това, което той иска… или това, което ние искаме. Преди да ни „продаде“ причината да не купува, ние трябва вече да сме му продали нашия продукт. Конкуренцията е жестока, но вие може да имате предимство – CRM системата на вашата компания. Използвайте това предимство.
Колко струва една CRM система?
Цените на CRM системите варират – зависи от решенията на техните разработчици и дистрибутори. Composity CRM е напълно безплатен за първите 14 дни! Можете да започнете да го използвате веднага.