3 доказани начина, по които една CRM система може да увеличи продажбите ви

Veronika Krasteva
min
3 доказани начина, по които една CRM система може да увеличи продажбите ви

Мисля, че ще се съгласите, че използването на CRM система не е като размахване на магическа пръчка. Клиентите ви все още не купуват всичко, което предлагате, екипът ви не прави чудеса и в края на деня не сте направили всичките си клиенти щастливи. Добри новини! Случва се дори и на най-добрите от нас.

Но ако наистина внедрите тези 3 ключови CRM функции във вашата бизнес стратегия, ще увеличите продажбите си, ще изградите трайни взаимоотношения и ще задържите клиентите си за цял живот. Ето какво имам предвид:

Накарайте фуния си за продажби да работи за вас

Повечето хора си представят продажбената фуния като някаква визуална графика, която ви показва колко потенциални клиенти са превърнати в перспективи или клиенти. Но е много по-сложно от това. Всички усилия, които полагате в улавянето, организирането и правилното проследяване, водят до превръщането на най-вероятните възможности в продажби и всичко, което е между тези два етапа.

Фунията за продажби е „идеалният“ процес, който очаквате вашите клиенти да преминат, докато се превръщат от потенциални клиенти към клиенти.

Оригиналната идея за фуниите за продажби наистина произтича от класическата маркетингова концепция на AIDA - Attention, Interest, Desire, Action. Концепцията най-общо описва как можете да изградите взаимоотношения с клиенти.

Бумът на Интернет направи фуниите за продажби по-лесни за изграждане с уебсайтовете и имейл маркетинга, които вече са широко разпространени. Разработете стратегия за всеки етап от вашата фуния за продажби и я задвижете. Можете да опитвате, докато не проработи най-добре за вас. Първите стъпки са да уведомите потенциалните си клиенти за вашето съществуване. Можете да направите това чрез маркетинг в социалните медии, имейл маркетинг, студени обаждания, посещение на събития, реклама и т.н. Тези усилия ще запълнят вашата фуния за продажби с потенциални клиенти. Например, можете да привлечете повече посетители с подходящо съдържание. Повечето CRM решения предоставят персонализирани формуляри за улавяне на възможни клиенти. Можете да създадете уебсайт и формуляри за целеви страници, имейл кампании, анкети и всички данни ще отидат директно във вашия CRM акаунт като потенциални клиенти.

Всеки потенциален клиент е отворена възможност, така че трябва да се свържете допълнително с него, за да я задействате. Има много методи, които можете да използвате, за да подхранвате перспективите си. В зависимост от вашата индустрия може да искате да говорите лице в лице за потенциални покупки, да се обадите или да изпратите имейл на потенциални клиенти с ексклузивни оферти и отстъпки, да изпратите подходящи ресурси, да дадете безплатни мостри и др. Наличието на CRM система ви позволява незабавно да проследите своите потенциални клиенти, за да можете да ги квалифицирате бързо. Можете да организирате и управлявате своите потенциални клиенти ефективно. Можете да разпределите потенциалните си клиенти, така че вашите представители да могат да започнат да ги квалифицират. С лесен достъп до подходяща информация търговците ще могат да разберат по-добре и да се запознаят с желанията и търсенето на клиента.

Всички тези усилия със сигурност ще ви донесат успех. Вашият екип може да се съсредоточи върху продажбите, докато вашето CRM решение автоматично проследява и съхранява точни и пълни данни за продажбите ви.

Направете клиентите си щастливи

Съжалявам, но работата ви не приключва, след като потенциалните ви клиенти се превърнат в клиенти.

Сега трябва да изградите лоялност към вашата марка, за да сте сигурни, че клиентите ви са доволни от вашите продукти и услуги. Клиентите не искат да чакат да получат отговор на въпросите си. След като са си платили, те искат да им обърнете внимание. Поддържането на клиенти и позволяването на клиентите да взаимодействат директно с вас и вашия екип може да ви помогне да постигнете това.

Helpdesk решенията позволява управлнието на клиентските тикети и дава възможност на вашите екипи да комуникират ефективно с клиентите ви чрез имейл, чат, телефон и директно на вашия уебсайт. Всъщност не е толкова трудно да се намери Helpdesk и CRM в една система. Можете дори да интегрирате Helpdesk софтуер с вашата съществуваща CRM система, ако тя не поддържа съпорт на клиенти. Вие давате на клиентите си ресурсите да си помогнат сами, като управлявате база от знания. Можете да публикувате „Първи стъпки“, „Как да“ и още статии и често задавани въпроси, свързани с вашите продукти. Можете дори да стартирате персонализирана база със знания на уебсайта си с дизайна на вашия бранд.

Използването на Helpdesk елиминира и автоматизира много ръчни процеси. Той дава на вашите потребители едно място за създаване на нови билети, преглед на състоянието на отворените и затваряне на проблеми, които вече не съществуват. Те могат да комуникират с член на екипа на всеки билет, който са изпратили. Бюрото за помощ ще получава и регистрира автоматично всички проблеми. Вие поддържате организирани, проследими записи на всички изпратени билети.

Едно от най-добрите предимства на използването на бюро за помощ заедно с CRM система е, че никога не губите данни за вашите клиенти. Всички взаимодействия се събират и организират от всеки канал в акаунта на клиента. Вашият екип може да се потопи направо в техните случаи, публикувани билети и комуникации.

Каква е крайната цел?

Ще предложите бързо, полезно обслужване на клиенти и ще персонализирате грижата за клиентите си.

Улеснете свързването

Потупайте се по рамото! Правите повече продажби, още по-добре, поддържате клиентите си доволни.

И сега какво? Сега се уверете, че им предоставяте персонализирана комуникация, която е насочена към конкретния клиент. Нещо повече, в последните години изграждането на връзка между отделния клиент и компанията става все по-важен аспект от фирмения имидж. Броят на новите и иновативни компании се увеличава непрекъснато и поради това запазването на съществуващите клиенти става все по-важно.

CRM може да помогне на вашия персонал да достави високо персонализирани и насочени съобщения в точното време. Използването на CRM решение позволява на вашия бизнес да следи активностите на клиентите във времето. С функции като хронологията на събитията е още по-лесно да постигнете успех в продажбите. В профила на клиента търговският представител може да види всяка предишна покупка, комуникация или дейност. Всяка част от информацията, свързана с клиент, се съхранява за вас на едно централно място.

Ако вашият бизнес се основава на месечни абонаменти, лесно е да настроите известия, които ви уведомяват, когато абонаментът на клиент изтича, така че да можете да се свържете с него в уговорени часове и т.н. Имате единен изглед на клиента за вашите служители.

С развитието на интернет, онлайн комуникацията е все по-предпочитана от повечето хора. Насочени имейл кампании с ексклузивни оферти и отстъпки, персонализирани оферти за пазаруване и т.н. са стратегии, които можете да използвате, за да ангажирате клиентите си да купуват повече. Днес търговските представители познават всеки клиент в пъти по-добре.

Повечето хора гледат на CRM системите като на чудо, което незабавно ще реши всеки проблем с продажбите и маркетинга, който имат. Истината е, че трябва време, търпение и постоянство, за да се оправят нещата. Правилното CRM решение може да бъде чудесен инструмент за подпомагане и подобряване на процесите по продажби, маркетинг и обслужване на клиенти на вашата компания.


Сега е ваш ред да приложите тези техники на практика.

 Composity CRM