Защо да замените екселските таблици със CRM система?
Независимо от размера и индустрията, почти всяка компания в света използва Excel / Google електронни таблици. Кой не обича да събира информация за клиентите и продажбите си в електронна таблица на Excel? И защо не! Лесно е да се настрои и да се използва и най-вече върши работа.
Колкото и предимства да има Excel, недостатъците са повече. Има някои области, в които Excel просто не се вписва при изпълнение на ежедневни задачи, като проследяване на действията на потенциалните клиенти и кореспондениция, по-задълбочена информация за историята на конкретен клиент - стари фактури, поръчки, предпочитания и др. Често компаниите се намират в ситуация, в която сложността на структурата, която са създали, прави невъзможно търсенето и управлението на собствената им база данни. Тогава разбирате, че Excel просто не е достатъчен.
Ако фирмата ви е надхвърлила възможностите на електронните таблици, тогава е време да преминете от Excel в CRM.
Какво е CRM софтуер?
CRM означава управление на взаимоотношенията с клиенти. В основата си CRM е онлайн система, която събира информация за клиенти от няколко различни канала, включително уеб сайт на компанията, телефон, имейл, маркетингови кампании, ръчно въвеждане на данни и др., и я структурира. CRM интегрира и автоматизира продажбите, маркетинга и обслужването на клиентите в едно решение.
Как CRM софтуерът може да помогне на вашия бизнес?Как CRM софтуерът може да помогне на вашия бизнес?
Единен, споделен източник на всичките ви контакти
В Excel въвеждането на информация може да е лесно, но това не е ефективен начин за събиране, анализ и управление на данни. Особено, ако сте фирма, която има намерение да се развива в близкото бъдеще!
За да разберете по-добре клиентите си и да увеличите продажбите, имате нужда от информация, като например: кои са вашите клиенти, какви са техните предпочитания, предишни взаимодействия и комуникация, колко голям актив е този клиент за вашата компания и т.н. Със CRM, имате тази информация на едно място и тя е винаги актуална и достъпна.
Някои допълнителни предимства от внедряването на CRM:
-
Планирате дейности, свързани с вашите потенциални клиенти и задавате задачи
Добавянето на задачи за вашите служители може да играе важна роля по пътя към постигането на по-добри резултати. Планирането на задачи е лесно с помощта на CRM - може да създавате събития за определен бъдещ момент, като срещи, уговорки и други, но също и задачи, обвързани с определен статус, например изпращане на имейл, обаждане, изпращане на оферта. -
Проследявате взаимодействия с клиенти
-За да имате поглед над връзката с клиентите си и да проследявате събития, ви е необходима помощта на CRM. Софтуерното решение дава хронологична инфомрмация на вашите търговски представители за всяко взаимодействие между клиентите и бизнеса Ви. Знаете кога някой е отворил имейл, кликнал върху връзка или изпратил формуляр. -
Сложно филтриране и сегментиране
Както и Excel, софтуерът може да ви покаже определени резултати от вашите данни, въз основа на конкретни критерии. Но за разлика от електронните таблици, със CRM системата може да използвате по-усложнено филтриране, основано на множество правила, за по-прецизна обработка на данните.
Може да запазите тези филтри и да ги използвате отново по-късно. -
Автоматизирани и таргетирани маркетингови кампании
Прикачвате и свързвате пълната документация към CRM профил
Едно от най-големите предимства на CRM решението, в допълнение на това, че е единен източник на информация, е, че предоставя клиентските данни в реално време. Всяка промяна - ръчна или автоматична, се представя веднага в профила, така че да няма конфликт или загуба на информация. Имате контрол върху това, което всеки служител може да вижда / прави по всяко време.
Подробни справки
Освен, че предоставя информацията за контактите ви по по-ефективен и удобен начин, CRM системата ви поддържа и по-гъвкави справки. Всеки бизнес трябва да знае своите КПЕ (KPIs - ключови показатели за ефективността) и най-добрият начин е чрез използването на инструменти за отчитане. В CRM системата ще намерите много функции за задълбочен и пълен анализ.
За разлика от Excel, където е почти невъзможно да се следи връзката между различните данни и таблици, CRM ви дава цялостен поглед върху дейността, настоящи и потенциални клиенти. Чрез анализите може да визуализирате прогнозиране на продажбите, да анализирате ефективността, да идентифицирате най-успешните служители и да проследявате растежа. Може да проследявате най-важните резултати, от които се нуждаете.
Интеграции с други системи
Електронните таблици като Excel нямат директна интеграция с друг софтуер. Трябва ръчно да добавяте в тях информацията за клиентите си. Обратното също е в сила - само ръчно може да се прехвърля информация към външни приложения.
Ето тук е и голямото удобство на CRM софтуера - има постоянна комуникация между интегрираните продукти и с добавянето на информация в един софтуер едно място, тя се предава и към останалите.
Има много възможности за интеграция при използването на CRM, включително със системи за електронна търговия, счетоводни софтуери, приложения за маркетинга автоматизация, ERP софтуер и много други.
И още един голям плюс - съществуващите данни в Excel или Google електронни таблици могат лесно да бъдат импортирани в CRM.
Вашите клиенти са важни за Вашия бизнес. Всъщност, без значение какъв вид продукти или услуги предлагате, вашите клиенти са най-ценният актив на организация ви. Една CRM система ще ви предостави “едниствената истинска информация” за целите на маркетинг, продажбите и обслужването на клиентите. Това ще даде на служителите ви знанията, необходими за ефективното изпълнение на различни дейности - взаимодействия с клиенти, като продажби, поддръжка и др.
Composity предлага безплатен CRM за малък и среден бизнес.
Научете повече за Composity CRM или започнете безплатно сега!