Как да правим повече продажби в нашия бизнес с помощта на интернет! (Част 1)
Крайната цел на всеки бизнес е печалба, съответно оцеляването на вашия бизнес зависи от това колко добре се представя вашият продажбен екип. И когато комбинирате ориентиран към резултатите екип по продажбите с иновативна технология, постигането на растеж на продажбите не изглежда чак толкова трудно.
Разделихме статията на две отделни части - Част първа включва съвети как да генерирате потенциални клиенти и да ги превърнете в плащащи клиенти. В част 2 се фокусирахме върху това как да генерираме повече продажби и да увеличим печалбите.
Каква е първата стъпка?
Увеличете броя на квалифицираните посетители на вашия уебсайт
Трафик, трафик, трафик. Всеки знае, че трябва да привлечете посетители към вашия сайт, за да имате успех в Интернет. Колкото повече, толкова по-добре. Или поне така казват всички.
Ето как стоят нещата:
Чудесно е, ако можете да спечелите хиляди посетители. Но вие не търсите просто някакъв трафик. Важното е да привлечете правилните хора. Големите числа може да изглеждат така, сякаш се представяте чудесно и това ни кара да се чувстваме като супергерои, но само това не е достатъчно. Ако вашите посетители не се интересуват какво им предлагате, имате ниски проценти на реализация и не можете да спечелите нови клиенти, тогава е време да се запитате какво правя погрешно?
Ето как можете да се съсредоточите върху привличането на правилния трафик:
Първо, определете кои са вашите потенциални клиенти и изградете личности на купувачите (Buying Personas). Личностите на купувачите са измислени, подробни описания на вашия целеви клиент. Включва всичко - от демографска информация като възраст, местоположение и доход до трудова история, интереси и причини да закупи вашия продукт.
След като създадете вашите личности на купувач, можете да разберете по-добре клиентите си. Можете да създадете по-добро съдържание, да гарантирате, че вашите реклами и кампании са правилно насочени и доставят правилните послания. Уверете се, че бъдещите купувачи са получили предложенията за продажба, които са най-убедителни за тях.
Ето някои ресурси за това как да изградите своите Buying Personas:
- Пълно ръководство за разработване и използване на Buying Personas
- Генератор на Buying Personas (Hubspot)
- Инфографика: Придобита цел: Науката за изграждане на Buying Personas
Сега, след като вече сте създали вашите личности на купувачи, е време да положите усилия, за да привлечете онези, които имат потенциала да станат клиенти, вместо всички, които използват Интернет.
Има много статии и книги за генериране на повече трафик, така че ще подчертая само най-важните методи - платена реклама, блогове и социални медии, имейл кампании, SEO, гост постове и т.н.
Оптимизирайте подходите си така, че да откривате повече потенциални клиенти
Сега, когато имате посетители на уебсайта си, е време да ги превърнете в потенциални клиенти.
Накратко, потенциалният клиент е потенциален контакт за продажба: физическо лице или организация, която проявява интерес към вашите продукти или услуги. За да бъде класифициран като потенциален клиент, трябва да съберете информация за посетителя - имейл адрес, телефонен номер или друга информация за контакт. След като ги определите като потенциални клиенти, знаете, че те се интересуват от вашите продукти/услуги и трябва да ги подхранвате допълнително.
Ето кратък преглед на някои от високоефективните и прости стратегии, които можете да използвате, за да генерирате по-квалифицирани потенциални клиенти.
Осигурете най-доброто потребителско изживяване
Трябва да разберем, че най-често първото взаимодействие на посетителя с нашата компания е през нейния уебсайт. Почти половината от световното население използва интернет и 81% от купувачите търсят онлайн, преди да купят.
Какво означава това за вас?
Вероятността потенциалните купувачи първо да взаимодействат с уебсайта на вашата компания е доста голяма. Така че трябва да сте сигурни, че потребителското изживяване ще си струва.
Добрият уеб дизайн може да бъде много важен актив за вас. Уверете се, че вашият уебсайт е ясен и води посетителите от това, което е най-важно, към второстепенни елементи. Можете да постигнете това с бели пространства, типография и подбрани изображения. Едно от най-важните неща в един уебсайт е навигацията да е лесна и ясна. Трябва да следва логичен и последователен път.
Висококачественото съдържание може да привлече и задържи много посетители на вашия уебсайт дори и много след датата на публикуване. Ефективното съдържание е съдържание, което решава проблеми за потенциални клиенти, състои се от задълбочен анализ и езикът е изчерпателен.
Опитайте се да включите изображения, видеоклипове и инфографики, за да увеличите броя на споделянията и ангажираността. Също така създайте формуляр за абониране за бюлетин, за да запишете повече имейл адреси на уебсайта си.
Според моя опит най-доброто нещо, което можете да направите, е да наемете професионален уеб дизайнер или компания. Тяхната работа е да познават най-новите тенденции, най-добрите практики, да разбират пълното въздействие на дизайна върху потребителите.
Използвайте целеви страници, за да генерирате нови потенциални клиенти
Целевите страници се използват за превръщане на посетители в потенциални клиенти с една единствена цел - реализация. Те са фокусирани върху конкретни теми и имат само един, ясен и добре подчертан, призив за действие.
Целевата страница не е вашата начална страница. Показва се като самостоятелна страница на вашия сайт и целта е да ограничите възможностите, които посетителите на вашата целева страница имат, и да ги насочите към ясна цел. От целевите страници са премахнати навигацията и други разсейващи елементи.
Целевата страница може да бъде създадена за конкретна маркетингова кампания: искате вашите посетители да се регистрират за безплатен пробен период; пускате нов продукт и питате за имейл адресите на посетителите; предлагате на вашите потребители да изтеглят вашата електронна книга и т.н.
Курсът за преобразуване на целева страница на Smart Marketer на Unbounce е отлично начало за получаване на повече представа за това как да създадете успешна целева страница и да генерирате нови потенциални клиенти за продажби.
Можете също така да гледате The Landing Page Sessions със съоснователя на Unbounce Оли Гарднър, демонстрирайки как да увеличите процента на реализация на вашата целева страница.
Изграждане на формуляр за регистрация, който преобразува
Оптимизирахте своя дизайн, CTA (призив към действие), съдържание и т.н. Дотук добре. Сега е време да обърнем внимание на нашите формуляри за регистрация. В действителност формулярът за регистрация е неразделна част от вашата стратегия за генериране на потенциални клиенти.
Вашата форма за контакт трябва да е проста. Искате посетителите лесно да разберат вашия продукт, нали? В такъв случай - премахнете ненужните бариери за регистрация.
- Не искайте от посетителите да оставят информация за кредитна карта само за да изпробват вашата демонстрация или безплатен пробен период.
- Намалете броя на полетата във формуляра си за регистрация.
- Вашият бутон за регистрация трябва да е с ясен призив за действие. Направете го голям и ясно видим.
- Ако е възможно, въведете вход в социалните медии.
- Оптимизирайте дизайна за мобилни устройства. Уверете се, че вашите посетители имат по-добро преживяване.
Освен това:
Уверете се, че сте тествали няколко варианта на формуляра. Има много неща, които можете да подобрите и най-добрият подход е да тествате A/B формулярите си за регистрация и да видите кой води до най-много реализации.
Съсредоточете се върху поддържането на потенциалните клиенти
Подхранването на потенциалните клиенти е част от маркетинговата стратегия на компанията. Това е процес, който се фокусира върху установяването на взаимоотношения с купувачите на всеки етап от фунията на продажбите. Направено правилно, поддържането на потенциални клиенти може да ви помогне да изградите силна марка и продуктови предпочитания във вашите продукти сред потенциалните клиенти, преди те активно да са закупили продукт или услуга.
В днешно време има много начини за поддържане на потенциални клиенти и често търговците третират целия процес като някакво друго маркетингово усилие. Подхранването на потенциални клиенти не е просто изпращане на редовен бюлетин и произволни имейли с промоции и отстъпки или обаждане на потенциални клиенти на всеки няколко седмици.
Подхранването на потенциални клиенти включва:- Изпращане на целеви имейли:
- Персонализирани последващи имейли
- Персонализирани имейли от търговски представител
- Свързани case studies
- Персонализирани имейли, предлагащи демонстрация на продукта
- Изпращане информация, свързана с проблем
- Споделяне на ценно съдържание
- Предложение за телефонен разговор с ваш търговски представители
С помощта на интернет можем да изградим силни и трайни връзки с потенциални купувачи по множество канали. Подхранването на потенциални клиенти се превърна в основна част от съвременния маркетингов микс. Когато изпълните процеса успешно, определено ще триумфирате в създаването на много нови клиенти.
Все още не сме ви казали всичко, продължете да четете: Част 2: Как да правим повече продажби в нашия бизнес с помощта на интернет!