Каква е ролята на дигитализацията за растежа на бизнеса?
През последните няколко години предприятията се оказаха в позиция, изправени пред плашеща несигурност, но и пред редица нови възможности. Сега, когато бизнес операциите и начинът, по който хората работят, са толкова променени, дигитализацията е стъпката, която трябва да обмислите за вашата собствена компания и може да бъде от съществено значение. Според проучване, проведено от Търговската камара на САЩ, мнозинството от собствениците на малък бизнес използват технологии в бизнеса си и 87% от тях казват, че това им е помогнало да се развиват в тези предизвикателни условия. Тук ще обсъдим каква роля играе дигитализацията в развитието на бизнес и поддържането му на повърхността:
Включване на технологии във вашия бизнес модел
Дигитализацията не е само използването на технологии само в някои части от операциите на компанията; тя включва интегрирането на технологии в максимална част от вашите бизнес процеси. Amazon се възползва от разрастващия се пазар за електронна търговия в началото и се трансформира от онлайн книжарница в най-добрия търговец на дребно. Както отбелязва авторът Brian Dumaine в Bezonomics, Amazon се превърна в една от най-ефективните машини за пари в историята - повече от 2% от доходите на домакинствата в САЩ са изразходвани за близо 500 милиона продукта на компанията, доставени от складове в седемнадесет държави. Бизнес моделът на компанията ефективно промени индустрията за търговия на дребно, а обхватът му се разпространи в медиите и рекламата. Освен комисионни и такси, те печелят чрез абонаментни модели като Amazon Prime, устройството за четене на електронни книги Kindle, партньорски програми и други. Всички тези разнообразни източници на приходи са възможни с помощта на развитието на технологиите.
Запълване на нужда
Наличието на средство за проследяване на тенденциите може да гарантира, че вашият бизнес може да бъде първият и най-добър доставчик на потенциален пазар. Както беше посочено от автора на Alibaba: The House That Jack Ma Built Дънкан Кларк, културата на пазаруване в Китай предпочита електронната търговия пред традиционната търговия като посещение на търговски центрове и супермаркети. Alibaba успя да се възползва от тези нови условия като се зареди с много и различни продукти, налични за поръчка на уебсайта, позволявайки на клиентите да спестят време и пари, като организират цялото си пазаруването от едно място. Осъзнаването на “новото нормално” и клиентското мислене може да даде на собствениците на бизнес информацията, необходима за коригиране на това как да рекламират компанията, да подобрят продуктите или услугите си и да отговорят на нуждите и желанията на потребителите. Дигитализацията може да помогне на вашия бизнес да бъде първото или най-доброто решение за справяне с нужда, като направи бизнеса ви по-достъпен и по-лесен за интеракция.
Разбиране на вашите клиенти
Познаването на поведението и интересите на вашите клиенти може да позволи на вашия бизнес да бъде актуален, без да се изгубите в опитите. В една от публикациите в блога на Composity за най-големите проблеми, с които се сблъскват собствениците на малък бизнес, говорихме за това как онлайн присъствието на бизнеса не трябва да се ограничава до скъпи или трудни за поддръжка уебсайтове и че използването на социалните мрежи предлагат много възможности. Веригата за бързо хранене Wendy’s достигна до по-млада демографска група чрез социалните медии. Вместо да тръгнат по по-традиционен маркетингов път, те публикуваха мемета и иронизираха други марки и дори себе си в акаунта си в Twitter, привличайки по този начин милиони последователи. Според статия на Better Marketing, това дори води до почти 50% ръст на нетния доход на Wendy’s. Те знаят, че има огромен брой потенциални клиенти, които използват социалните медии редовно, успяват да разберат хумора, който харесват, и комбинират двете, за да разраснат бизнеса си.
Дигитализацията е чудесен начин да развиете бизнеса си и да му помогнете да се адаптира към промените в света. Въпреки че нуждите и поведението на клиентите може да се променят с времето, CRM софтуерът на Composity може да помогне на вашия бизнес да разберете клиентите си.